Na Fakultě společenských studií jsou realizovány dva akreditované studijní programy - Pedagogika a Psychologie, které se člení na:
bakalářské studijní obory:
magisterské studijní obory:
Absolvent studia je plně kvalifikovaný(á) pracovník(pracovnice) zajišťující správu školní počítačovlé sítě a prostředků ICT ve státních i soukromých školách a dalšíchpedagogických zařízeních.
Forma studia: kombinované
Více informací o studijním oboru
Absolvent studia je plně kvalifikovaný pedagogický pracovník v zařízeních zaměřených na volnočasové aktivity dětí, mládeže a dospělých (např. Střediska volného času, DDM, lázeňská zařízení apod.)
Forma studia: kombinované
Více informací o studijním oboru
Absolvent studia je kvalifikovaný odborník pro práci v orgánech státní správy a samosprávy, školství, léčebně-výchovných zařízeních, domovech mládeže, reedukačních a diagnostických centrech, nápravných zařízeních apod.
Forma studia: kombinované
Více informací o studijním oboru
Absolvent tříletého studia oboru Transkulturní edukace je vysokoškolsky vzdělaný odborník, plně se orientující v současných problémech migrace a globalizace. Je schopen komunikovat s lidmi různých kultur, seznamovat je s problematikou českého a evropského kulturního prostředí, informovat o nebezpečích integrace apod. Uplatnění nachází v různých orgánech státní správy a samosprávy, a dalších organizacích a institucích, které se věnují azylantům, migrantům nebo národnostním menšinám.
Forma studia: kombinované
Více informací o studijním oboru
Absolvet tříletého studia oboru Andragogika je vysokoškolsky vzdělaný odborník, který se může uplatnit jako lektor, profesní konzultant personalista, pracovník ve státní správě a samosprávě, v pedagogických centrech, nadacích, v mezinárodních agendurách, a to v neziskové i komerční sféře.
Více informací o studijním oboru
Absolventi tříletého studia psychologie jsou připraveni pro práci psychosociální povahy v orgánech státní správy a samosprávy, v oblasti sociálních služeb, ve středním podnikovém managementu, ve sdělovacích prostředcích, ve výzkumných odděleních, v redakční práci, v ozbrojených složkách apod.
Forma studia: kombinované
Více informací o studijním oboru
Koncepce vzdělávání:
Komplexní pojetí studia psychologie na Fakultě společenských studií Vysoké školy Humanitas ve Vsetíně respektuje u navazujícího magisterského stupně vzdělávání (obdobně jako u stupně bakalářského) potřeby společenské praxe, které vyplývají z Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy v ČR, Zákona č. 111/1998 Sb. o vysokých školách (v pozdějších úpravách a novelizacích), Národního plánu podpory a integrace občanů se zdravotním postižením i Dlouhodobého záměru Fakulty společenských studií Vysoké školy Humanitas. Po obsahové i formální stránce je navazující magisterský studijní obor konstruován tak, aby byl v souladu se závěry Boloňských dohod, Pražského a Berlínského summitu. Studium poskytuje komplexní základ nejenom pro výkon psychologické praxe, ale i pro jeho případné pokračování v rámci specializovaného postgraduálního studia a studia doktorského.
Profil absolventa:
Absolvent disponuje obecnou a specializační psychologickou kvalifikací pro povolání psychologa. Je připraven poskytovat psychologickou pomoc v obtížných a zátěžových situacích, zajišťovat prevenci a přispívat k nápravě v oblasti sociální patologie, jakož i obstarávat obecnou psychologickou prevenci, sociální prevenci a resocializaci v institucionalizovaných podmínkách.
V oblasti ochrany zdraví je absolvent připraven na samostatné diagnostické rozhodování a na terapii poruch lidského chování, a to jak samostatně, tak ve spolupráci s odborníky z jiných oborů. Je schopen vykonávat odbornou psychologickou práci v oblastech výzkumu i v mnoha oblastech praxe orientovaných na školství a vzdělávání, zdravotnictví, sociální služby, soudnictví a vězeňství, vojenství, sport, kulturu, státní správu apod.
Pojetí studia dále zohledňuje potřeby polského a českého prostředí zaměřeného na samostatnou práci především v pozicích: školní psycholog, dětský psycholog (pracující jako specialista v pedagogické terapii), specialista na psychoterapii závislostí, klinický psycholog. Absolvent vykonává především funkce vyžadující kompetence získané během studia v jedné ze specializací:
1. Psychologie výchovy a psychoprofylaxe
Absolvent je vybaven znalostmi a dovednostmi nejenom v oblasti vzdělávání a výchovy, ale v široce chápaném sociálním prostředí s důrazem na preventivní práci především s dětmi a mladými lidmi. Má schopnost kombinovat psychologické a pedagogické znalosti s praktickou činností realizovanou ve školách a školských zařízeních, v různých pečovatelských a rehabilitačních zařízeních pro děti, mládež i dospělé, v zařízeních pro poskytování terapeutických služeb, v institucích pro děti ohrožené sociálním vyloučením, u policie, v armádě, ve vězeňské službě apod.
Zná metody a formy práce orientované na děti a mládež se speciálními vzdělávacími potřebami, je připraven diagnostikovat základní poruchy osobnosti, poruchy učení a provádět psycho-preventivní činnosti a opatření.
Absolvent má kompetence a dovednosti spočívající ve vytváření výchovně orientovaných programů pro zdravý životní styl, kompetence k rozpoznávání psychosociálních rizikových faktorů a současně i faktorů chránících před poruchami chování. Umí připravovat a realizovat specializované preventivní programy v oblasti boje proti deviantnímu chování.
Absolvent této specializace je připraven pracovat zejména v těchto institucích: mateřské, základní, střední a vysoké školy, výchovná a nápravná zařízení, instituce ochrany veřejného zdraví, organizace zaměřené na prevenci psychopatologických jevů, policie, armáda, vězeňská služba apod.
2. Klinická a osobnostní psychologie
Absolvent psychologického studia se specializací na klinickou a osobnostní psychologii má důkladné znalosti metodologických základů psychologické diagnostiky, je kompetentní k využívání hotových diagnostických nástrojů a má znalosti k samostatnému sestavování nových diagnostických a měřicích nástrojů, které jsou psychometricky přesné. Umí interpretovat poruchy vývoje osobnosti a obecně rozpoznat formy poruch, které brání jejímu řádnému vývoji. Zná metody a formy bezkonfliktní spolupráce s ostatními odborníky, je motivován k dalšímu vzdělávání a ke kreativní účasti na práci výzkumných týmů nebo týmů specialistů v různých praktických oborech.
Má znalosti a praktické dovednosti v oblasti klinické psychologie v rámci geneze lidské psychiky (dospělí, adolescenti a děti), neuropsychologie, diagnostiky, mechanismů duševních, neurologických a somatických poruch, psycho prevence a podpory zdraví, standardů pro psychologickou činnost v odborných institucích a zařízeních. Je všestranně připraven na práci klinického psychologa, diagnostika a terapeuta.
Více informací o studijním oboru
KONTAKT |
Ing. Svatava Burjetová Vedoucí děkanátu |
Lucie Vrchovská Ekonom, účetní |
Mgr. Hana Vodenková Administrativní pracovnice |
Děkanát info@huni.cz 605 292 877
|
ADRESA Smetanova 266 |
Copyright © 2018 huni.cz | Office365